Uživatelé
Firmy
Firmám s vlastním personálním oddělením aplikace pomůže k zefektivnění HR procesů, menším firmám bez vyčleněného pracovníka pro tuto agendu umožní využití externího personalisty.
Manažeři a Pracovníci
Manažeři vidí data svých podřízených, která sdílejí s personálním oddělením, a všichni pracovníci firmy pak mají online přístup k důležitým informacím o své pracovní pozici.
Agentury
Personalio tvoří ucelený systém, jehož součástí je i uživatelské rozhraní pro agentury. Přenos a výměna důvěrných dat ohledně otevřených pozic a nabízených kandidátů tak probíhá napřímo v jednom aplikačním prostředí mimo indiskrétní a zranitelnou emailovou komunikaci.
Agentura má k dispozici totéž aplikační prostředí jako kterýkoli zaměstnavatel se všemi příslušnými funkcionalitami programu. Toto řešení má tu výhodu, že takto jsou agentury obeznámeny s grafickým a funkčním prostředím, ve kterém pracují jejich klienti, a znají tak průběh celého jejich náborového procesu.
Kromě standardních firemních funkcí má agentura k dispozici navíc separátní uživatelské rozhraní, které umožňuje správu klientů, organizaci činností svých náborových pracovníků, vedení databáze uchazečů, řízení poptávek a nabídek kandidátů a archiv náborů, více zde.
Hierarchické role uživatelů
Každému registrovanému uživateli systém automaticky přidělí roli podle jeho hierarchického postavení. Registrátor firmy se tak stává Administrátorem s absolutními právy v aplikaci. Každá nově registorvaná osoba k firmě má práva Pracovníka. Je-li pak přiřazena v organigramu k pozici s podřízenými, stává se Manažerem.
Administrátor
Osoba, která provede registraci firmy, má zároveň automaticky přidělenu tuto hlavní roli a stává se tak uživatelem s nejvyšším oprávněním v aplikaci.
Pracovník
Automatická hierarchická role, kterou získává každý uživatel registrovaný do aplikace. Má přístup k organigramu, popisu pracovního místa, svým úkolům, firemním procesům obsahujícím jeho pozici, ke svému kvalifikačnímu profilu, plánu školení a obecným a individuálním sestavám.
Manažer
Automatická hierarchická role, kterou získá uživatel zařazený v organigramu na pozici s podřízenými. Kromě dat své pozice jako každý pracovník vidí také navíc údaje podřízených, a tedy příslušné plány personálu, mzdové rozpočty, kvalifikační profily, otevřené nábory pro své oddělení a další údaje pracovníků svého oddělení.
Přidělené role uživatelů
Kterémukoli uživateli může být rovněž přidělena i specifická role podle toho, jaká oprávnění potřebuje pro svou činnost v rámci aplikace.
Personalista
Nejdůležitější role s nejširšími pravomocemi po Administrátorovi. Může editovat téměř všechna data a jejím účelem je vykonávání stěžejní personální operativy.
Správce uživatelů
Kritická role, jejímž úkolem je schvalování nových uživatelů aplikace a jejich zařazení do organigramu. Je tak zodpovědná za to, že do aplikace budou registrovány pouze oprávněné osoby a že v závislosti na své pozici uvidí to, co jim přináleží.
Správce procesu
V normách kvality též nazývána vlastník procesu (process owner). Tento pojem je dle nás ovšem naprosto nevhodný, protože už z definice jedinec nemůže vlastnit proces, který má více aktérů. Účelem této role je pravomoc určit, které úkoly patří do procesu a v jakém rozsahu má smysl.
Školitel
Nositeli know how jakékoli firmy jsou její pracovníci. Personalio proto umožňuje, aby jejich zaměstnanci své znalosti zformulovali do tematických školicích kurzů a mohli je systematicky předávat novým i současným kolegům, a stát se tak školiteli.
Agent
Agentura může příjmat poptávky na obsazení volných pozic od všech ostatních firem používajících Personalio. Možnost zasílat přímo v aplikaci kandidáty na otevřené pozice získá ve verzi PROFI zakoupením licencí na role Agent. Tyto role může přiřadit svým libovolným pracovníkům včetně externích a následně je mezi nimi i kdykoli přesouvat.