Zaujala Vás aplikace Personalio.cz? Nechte si od nás posílat upozornění na plánované webináře, užitečné články ohledně nasazení, funkčnosti aplikace a podobné informace.

Email od nás uvidíte párkrát do měsíce.

E-mail:
Opište z obrázku:

Outsourcing HR

Personalistika je typickou oblastí, kde lze efektivně využít odbornou externí asistenci dodavatelských služeb. Do počtu zaměstnanců cca 150 je to zdaleka nejekonomičtější varianta.

 

Outsourcing HR s Personalio.cz

Personalio.cz je díky svým uživatelským rolím flexibilní z pohledu vykonávání jednotlivých odborných činností ať už externisty nebo vlastními zaměstnanci. Program se zaměřuje na efektivitu činností v oblasti řízení lidských zdrojů, jejichž přehled najdete zde.

 

Pracovně právní dokumenty a administrativa

Administrativa v personalistice je vedena principiálně dvěma druhy dokumentů. První jsou vyžadovány závaznou právní úpravou, jako pracovní smlouva, dohoda o srážkách ze mzdy apod. Druhou skupinou jsou provozní záznamy nejrozmanitějšího charakteru podle potřeb firmy, jako evidence příspěvků na dopravu nebo administrace firemních benefitů. Personalio nabízí jejich tisk či elektronickou evidenci.

 

BOZP

Bezpečnost práce je další z oblastí regulovanou zákonnými normami s povinností definování pracovních rizik a periodického přeškolování. Personalio zajistí spolehlivé hlídání termínů potřebných školení.

 

Organizační struktura a náplň práce pozic

Organizační struktura a popisy pracovních míst jsou základními stavebními kameny každé organizace. Přesto svou náplň práce většina zaměstnanců nemá formálně k dispozici. Personalio je unikátním nástrojem k jejich vytvoření, správě a komunikaci.

 

Firemní procesy

Sestavení a vizualizace diagramů firemních procesů je podstatnou součástí systému řízení jakosti ve firmě, jakož i dokumentace pro audit. Personalio je vytváří automaticky z definovaných vazeb mezi úkoly v rámci popisů pracovní pozice.

 

Mzdové rozpočty a headcount

Na rozdíl od rutinního výpočtu výše mezd a odvodů, je kalkulace mzdových nákladů v průběhu roku a plánování headcountu pokročilou disciplínou, která přispívá velkou měrou k přesnému cílení potřeby finančních prostředků pro chod podniku.

 

Nábory a obsazení pozic

Nábory pracovníků jsou velmi využívanou externí službou. Jejich řízení je o to náročnější, že musejí vycházet z firemních dat a potřeb a adaptace vybraných kandidátů probíhá opět ve firmě. Pro všechny fáze náborového procesu má Personalio efektivní procedury pro automatické generování inzerátů, jejich publikování, evidenci uchazečů a tvorbu zaškolovacích plánů pro nové pracovníky.

 

Vzdělávání a školení

Administrace vzdělávání pracovníků je komplexní proces. Je potřeba mít definovány školicí požadavky včetně zákonných a periodických, nalézt odpovídající kurzy, zorganizovat termíny, evidovat frekventanty včetně absentujících a vést patřičnou dokumentaci a záznamy. Personalio k tomu poskytuje všechny nástroje od stanovení kvalifikačních profilů, výběr kurzů, přes plán, rozpočet a realizaci školení až po příslušné dokumenty, jako seznam účastníků a hodnocení efektivity školení.

 

Personální audit

Personální audit neboli audit lidských zdrojů je metoda k přezkoumání zavedených zásad, postupů, dokumentace a systémů v oblasti lidských zdrojů. Toto přezkoumání pomáhá identifikovat potřeby pro zlepšení procesů v personalistice firmy. Zahrnuje sběr dat, jejich analýzu, zhodnocení současného stavu a doporučená opatření a měl by být prováděn zásadně externím auditorem. Personalio díky své struktuře enormně zefektivňuje etapy sběru a analýzy dat, a tím i průběh celého auditu.

 

Audit QMS

Personalio disponuje nástroji pro doložení shody vašich procesů s požadavky norem QMS prostřednictvím záznamů o jakosti, kterými jsou příslušné dokumenty, jako popis pracovního místa, záznam o školení a podobně. K přípravě na audit vám může významně pomoci naše školení, více o systému managementu kvality zde.